همه چیز در مورد عکاسی

آتلیه عکسبرداری و فیلمبرداری حرفه ای دیجیتالی

همه چیز در مورد عکاسی

آتلیه عکسبرداری و فیلمبرداری حرفه ای دیجیتالی

5 نکته برای عکاسی از گروههای بزرگ

 

رحمان حق پرست

1- تیم های ورزشی
هدف مورد نظر در این نوع عکاسی حیاتی است. اگر هدف، عکاسی رسمی برای باشگاه است، به سراغ روش سنتی بروید. منظور همان روش قدیمی است که بازیکنان در کنار هم قرار می گیرند، مربی و کاپیتان در وسط ودر دستشان کاپ قهرمانی است و بازیکنان قد بلند در صف پشت. اما اگر عکس زیاد رسمی نباشد، مثلا عکاسی برای باشگاه جوانان، بازیکنان می توانند آزادی بیشتری داشته باشند.

2- مجلس عروسی
از همه بخواهید که با آرامش باشند تا شما بتوانید حرکت کنید و عکسهای زیبا بگیرید. کاری کنید که کمی تحرک داشته باشند یا به چیزی بخندند تا عکس به صورت خشک در نیاید. اگر در فضای باز هستید، در حال حرکت از مهمان ها عکس بگیرید. لبخند به لب داشته باشید و خوشحال باشید. نگرانی مسری است.

3- پرتره در استودیو
قبل از شروع در مورد چیدمان تصمیم بگیرید. به طور مثال بزرگترها در حالت نشسته یا کودکان کوچک روی زانوی فردی دیگر ایده های خوبی هستند. سریع عمل کنید ومطمئن شوید که همه به یک چیز نگاه می کنند. پیشنهاد مایکل فریمن که فردی متخصص در این زمینه است، این است که افراد به مارک سازنده دوربین که روی دوربین حک شده، نگاه کنند.

4-مهمانی خصوصی
دوباره به سراغ عکاسی با آرامش بروید. یک جای ویژه برای مهمان افتخاری در عکس در نظر بگیرید. لزومی ندارد که حتما در وسط کادر باشد. از عکس گرفتن از افراد در حال خوردن کیک یا نوشیدن خودداری کنید. همیشه چند عکس بگیرید چون به هر حال همیشه یک نفر عطسه می زند یا پلک هایش باز و بسته می شود.

5- در طبیعت
بسته به نوع صحنه، استفاده از یک لنز واید مفید خواهد بود. در این حالت کمی عقب تر بایستید تا اثر اعوجاج از بین برود. گروه را در حالتی قرار دهید که بهترین نور طبیعی را داشته باشید. عکاسی از بالا و پایین را امتحان کنید. بازی با سگ یا یک بچه کوچک یا تعریف کردن خاطره و لطیفه در زمان عکاسی، می تواند عکس های فوق العاده ای خلق کند.
منبع:Digital Camera World March 2005 Edition

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد