همه چیز در مورد عکاسی

آتلیه عکسبرداری و فیلمبرداری حرفه ای دیجیتالی

همه چیز در مورد عکاسی

آتلیه عکسبرداری و فیلمبرداری حرفه ای دیجیتالی

برندگان جوایزسال ۲۰۰۶ TIPA

بالاخره برندگان سال (2006 TIPA( Technical Image Press Association با اهدای سه جایزه به نیکون معرفی شدند. این جوایز بخاطر بهترین دوربین DSLR سطح مبتدی برای D50، بهترین دوربین نیمه حرفه ای DSLR برای D200 و بهترین لنز حرفه ای برای 105mm f2.8G IF-ED. کانن نیز بخاطر بهترین دوربین حرفه ای برای EOS 5D و بهترین دوربین فوق فشرده برای PowerShot SD630 (Digital Ixus 65 دو جایزه دریافت کرد. ضمنا شرکت پاناسونیک جایزه بهترین سوپر زوم را برای DMC-TZ1 و فوجی فیلم جایزه بهترین دوربین کامپکت را برای F30 دریافت نمود. دیگر برندگان عبارتند از سامسونگ، ریکو، اپسون و لکسار و الیمپوس . در ادامه مروری کوتاه بر محصولات منتخب در هر بخش خواهیم داشت.

بهترین دوربین سطح مبتدی : نیکون D50
خواهر کوچک دوربین مشهور D70 نیکون، بنام D50 با رزولوشن 6.1 mp به آماتورها امکان عکاسی با رزولوشن و کیفیت بالا با کمترین هزینه را اعطا می کند. ارگونومی دوربین بسیار خوب است و تقریبا هیچ توانایی مهمی در این دوربین کم نیست. در واقع نیکون D50 در رده قیمتی خود راندمانی بالاتر از سطح انتظار ارائه داده است. سیستم نورسنجی اتوماتیک دوربین در شرایط نوری دشوار در مواجهه با مناطق روشن و تیره بخوبی عمل نموده و سیستم 5 ناحیه ای فوکوس خودکار دوربین به سرعت بر روی سوژه قفل نموده و عکاسی پیوسته با سرعت 2.5 فریم در ثانیه امکان پذیر است. وقتی لازم باشد، مد دیجیتال چند برنامه‌‌ای Vari-program mode به بهینه سازی تنظیمات برای اخذ بهترین نتیجه کمک می کند. D50 با تمام تجهیزات جانبی نیکون و لنزهای AF Nikkor سازگار است که به شدت این مدل را برای شروع عکاسی با دوربینهای SLR دیجیتال، برتری داده است.

بهترین دوربین نیمه حرفه ای : نیکون D200
این دوربین با قیمت کمتر از 2000 یورو رزولوشن 10 مگاپیکسل، فایلهایی با قابلیت چاپ 32.78x 21.9 cm در رزولوشن 300 نقطه بر اینچ ارائه می‌کند. با این دوربین می توان بدون نگرانی جدی از نویز و تغییر رنگ با حساسیت 400 و حتی 800 عکاسی نمود، در حالی که سیستم نورسنج ماتریسی سه بعدی رنگی نسل II این دوربین مناطق پرنور و کم نور را بدون از دست رفتن جزئیات به دقت نورسنجی می‌کند. سرعت عملکرد D200 از موارد واقعا تاثیر گذار دوربین است: دوربین در عرض 0.15 ثانیه روشن و آماده کار می باشد و تاخیر شاتری در حد 50 میلی ثانیه دارد. این دوربین قادر است تا 37 عکس JPG با کیفیت عالی را با سرعت 5 عکس در ثانیه پی در پی بگیرد این کارائی با یک سیستم فوکوس خودکار 11 نقطه ای جدید پشتیبانی می شود.

بهترین دوربین حرفه ای دیجیتال : کانن EOS 5D
کانن EOS 5D اولین دوربین دیجیتال است که سنسور سایز کامل 24x36mm را با چنین قیمتی عرضه میکند و هیچ سازشی بر سر عملکرد و کیفیت انجام نداده است. با رزولوشن 12.8 میلیون پیکسل، امکان تهیه پرینت‌های بزرگ فراهم شده و پیکسلهای بزرگ سنسور این دوربین، به معنای نویز کمتر و کیفیت بالاتر در پرینت نهایی است. شارپنس تصویر عالی است و رزولوشن بالا و پردازش شگفت انگیز تصویرباعث گشته که آرتیفکت‌های مرسوم در تصویر های دیجیتال، غیر قابل رویت باشند. به علاوه، اندازه سنسور به معنای آن است که از عمق میدان واقعی لنزهای EF کانن استفاده شده و بدون هیچگونه ضریب برشی، این دوربین زاویه دید و تصویر بزرگ منظره یابی را ارائه می دهد که عکاسان فیلم 35 م.م. به آن علاقه دارند.

بهترین سیستم دیجیتال قطع متوسط: هاسلبلاد H2D-39
بدنه های سری H و لنزهای هاسلبلاد همیشه در جمع حرفه‌ایها همانند کیفیت بی نظیر فیلمهای کلاسیک هاسلبلاد دارای شهرت خاصی بوده است. دوربین جدید H2D-39 نیز با یک بک دیجیتال تجهیز شده که دارای رزولوشن 39 مگاپیکسل می‌باشد و یک استاندارد جدید را در دنیای دیجیتال برجای گذارده است. افزایش رزولوشن با کاهش اندازه پیکسلها از 9 به 6.8 میکرون ممکن گشته و کاهش سرعت بوجود آمده، با استفاده از افزایش سرعت پردازش سیگنالها در دوربین جبران گشته است. برای استفاده از این دوربین باید امکان ذخیره سازی حجم عظیمی از داده ها را داشته باشید، چون سایز هر عکس Tiff 16 bit این دوربین به حدود 224 MB رسیده است.

بهترین سیستم دوربین پیشرفته حرفه‌ای: Sinar m system
Sinar m system یک سیستم بدنه دوربین قطع متوسط ماژولی است که با بک های دیجیتال تطابق داده شده است. این دوربین به عنوان یک دوربین قطع متوسط از لنزهای پیشرفته جدید Sinaron Digital AF ساخته شده توسط زایس، یک منظره یاب منشوری و ماژول آینه ای Sinaron Digital AF استفاده می کند. Sinar m دارای قابلیت مدهای مختلف نورسنجی و نورسنجی اتوماتیک و همچنین سیستم کنترل فلاش TTL است. محدوده سرعت شاتر از 1/2000 ثانیه تا 68 دقیقه می باشد. از این سیستم می توان به عنوان یک سیستم مدرن شاتر برای دوربین Sinar p3 استفاده نمود. این دوربین با ماژول آینه نیکون تجهیز شده و تعداد زیادی از لنزهای نیکون نیز بر روی آن قابل استفاده است.

بهترین دوربین فوق فشرده دیجیتال: کانن Ixus 65
این دوربین دارای یک مانیتور LCD رزولوشن بالا 3 اینچی، و بدنه فولادی است که بر اساس طرح های سری Ixus کانن طراحی شده و دارای قیافه کلاسیک بسیار شیکی می‌باشد. این دوربین ابتکاری دارای یک گردونه منحصر به فرد کنترل لمسی است که می تواند برای حرکت در عکسها در حین مرور هم بکار رود، در ضمن اینکه آخرین تصویر گرفته شده به وضوح نمایش داده شده و برای بررسی دقیقتر و سریعتر شارپنس عکس، همزمان یک ناحیه آن بصورت بزرگنمایی شده در صفحه دیده می شود. این دوربین دارای حساسیت تا ایزو 800 بوده که عکاسی بدون فلاش در محیطهای تاریک را آسان نموده و اثر لرزش دوربین را به حداقل می رساند.

بهترین دوربین فشرده: فوجی فیلم Finepix F30
F30 فوجی اولین دوربین فشرده دنیاست که دارای حساسیت ISO 3200 با رزولوشن کامل می باشد. این بدان معنی است که این دوربین می تواند حتی در شب یا در مورد سوژه‌های دارای حرکات تند، عکسهایی شارپ بگیرد. کاربران می توانند عکسهایی شارپ با نویز حداقل تهیه نمایند بدون مات شدن سوژه و یا نیاز به نوردهی طولانی در محیطهای تاریک. به علاوه، Fine pix f30 zoom دارای 15 مد صحنه جدید است که تقریبا تمام شرایط مورد نیاز کاربر را پاسخگو می باشد. با این مدها باز هم عکاسی در شرایط نوری مختلف برای کاربران راحت تر شده است.

بهترین دوربین دیجیتال سوپر زوم: پاناسونیک Lumix DMC-TZ1
لومیکس TZ1 کوچکترین دوربین دیجیتال عکاسی دنیاست که دارای زوم اپتیک 10 برابر بوده و با بهره گیری از اولین سیستم لنز با تکنولوژی اپتیک تاشده (Folded optic) به دست آمده است. با TZ1 می توانید تا زمان پر شدن حافظه 13.4 MB داخلی دوربین یا کارت SD حافظه دوربین بصورت پی در پی بدون وقفه عکاسی نمایید. ضمنا این دوربین با قابلیت شناخته شده سری دوربینهای لومیکس این شرکت، یعنی سیستم ثابت کننده لرزش تصویر OIS تجهیز شده است. این سیستم لرزش دستها را حذف نموده و از مات شدن عکس بواسطه لرزش جلوگیری می نماید. این دوربین با کیفیت عکس بالا با استفاده از موتور پردازنده Venus Engine III خود سطح نویز را حتی در ایزوهای بالا در حد چشمگیری کاهش داده است.

بهترین دوربین دیجیتال مالتی مدیا: سامسونگ Digimax i6 PMP
دوربین جدید Samsung Digimax i6 بیشتر از یک دوربین است، در واقع یک محصول چند رسانه‌ای کامل است. Digimax i6 تنها 18.5 mm ضخامت دارد، و دارای یک دستگیره بهبود یافته است، از یک طراحی منحنی منحصر بفرد برخوردار است که هنگام عکاسی ثابت بودن دوربین را تضمین می کند. این دوربین دارای تواناییهای چند رسانه ای مانند پخش MP3 به اضافه یک عملکرد شخصی پخش مدیا است. کاربر حتی می تواند در حین گوش دادن به موزیک، عکس هم بگیرد.i6 همچنین دارای سیستم پیشرفته حذف لرزش (ASR) می باشد. این الگوریتم منحصر به فرد اثرات لرزش دوربین را حذف نموده و به کاربر کمک می کند تا بتواند بدون فلاش ، عکسهایی شفاف و طبیعی در داخل خانه یا شرایط کم نور بگیرد.

بهترین لنز غیر حرفه‌ای: : Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC
این لنز با یک دامنه فاصله کانونی پر کاربرد دارای عملکرد اپتیکی خوب و یک قیمت مناسب است که یک سرمایه‌گذاری عالی برای دارندگان DSLR با سایز سنسور APS-C می‌باشد. روی یک دوربین DSLR کانن یا نیکون، این لنز در محدوده 15-35م.م. در مقیاس 35 م.م. کار میکند که یک مکمل مناسب برای لنزهای زوم موجود است که اغلب از حدود معادل 28 م.م. شروع می‌شوند. شارپنس این لنز در محدوده زوم ثابت باقی مانده و سایز فشرده این لنز و وزن سبک 470 گرمی آن یک انتخاب ایده آل برای عکاسی در مسافرت، منظره یا عکاسی معماری است.

بهترین لنز حرفه‌ای: : AF-S VR Micro Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED
این لنز اولین مدل لنز ماکرو با لرزش گیر اپتیکی می باشد. این لنز ماکرو 105 م.م. با f/2.8 به یاری 14 المان لنز در 12 گروه به بزرگنمایی تصویر 1:1 می رسد. این لنز دارای یک لنز ED بوده و از تکنولوژی پوشش نانو کریستال بهره برده است که فلیر این لنز را به حداقل رسانده است. با فوکوس داخلی و یک ژیروسکوپ برای ثابت کردن تصویر، این لنز میکرو Nikkor حدود 4 گام بهبود در سرعت را نسبت به همان لنز بدون لرزش گیر نشان می دهد. (یعنی با 4 گام نوری پایینتر می توان عکسهایی با همان شارپنس و بدون لرزش محسوس گرفت). این لنز بزرگ و قابل اطمینان است، اما رزوه فیلتر آن انحصاری و 62 م.م. است. با یک قیمت جذاب، این لنز همراه با یک کیف نرم و هود عرضه می شود و انتخاب برتر عکاسان ماکروی حرفه‌ای خواهد بود.

بهترین دوربین با پرستیژ: Ricoh GR
ریکو به ساخت دوربین هایی که از بقیه متمایز است شهرت دارد و دوربین Ricoh GR دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. Ricoh GR دارای یک لنز با کیفیت بالای 28 م.م. (معادل 35 م.م.) است که می تواند با یک مبدل انتخابی تجهیز شده و به زاویه واید 21 م.م. دست یابد. این دوربین جدید کیفیت عالی تصویر را از دوربین های مشهور GR فیلمی به ارث برده و استایل و عملکرد دوربین در یک بدنه فشرده با ضخامت 28 م.م. جمع شده است. با کیفیت بالای ساخت و بسط پذیری عالی، این دوربین یک وسیله عالی برای عکاسان حرفه‌ای و آماتورهای پیشرفته می‌باشد.

بهترین بک دیجیتال: Leaf Aptus 75
Leaf Aptus 75 آخرین بک دیجیتال برای عکاسی فوق حرفه ای است. این بک دارای رزولوشن حدود 34 مگاپیکسل است که در عمق بیتی 16 فایلهایی با اندازه 200 مگابایت ایجاد می کند. سنسور این بک دارای پیکسلهایی با سایز 7.2 میکرون بوده و دارای محدوده حساسیت ایزوی 50 تا 800 می‌باشد. تصاویر RAW خروجی برای کاهش سایز فایل می تواند تا نصف، فشرده شود و بخاطر اینکه فشرده سازی بدون از دست دادن اطلاعات است، در حالت 16 بیت هیچ کاهشی در کیفیت عکسها ایجاد نمی‌شود. یکی از مشخصات مختص Aptus 75 مانیتور LCD بزرگ صفحه لمسی با سایز 6X7 سانتیمتر است که نمایش و کنترل کیفیت تصویر نهایی را آسانتر می کند. Leaf دارای انتخاب چند نوع حافظه برای ذخیره سازی است: کارت CF یا 20 و 30 GB Digital Magazine، دیسک Firewire یا هارد دیسک کامپیوتر.

بهترین اسکنر تخت عکس: اپسون Perfection V750 Pro
اسکنر جدید Epson Perfection V750 Pro یک اسنکنر عالی تخت برای عکاسان حرفه‌ای و علاقمندان عکس است. این سیستم دارای یک سیستم لنز دوتایی برای اسکن فیلم با رزولوشن بالای 6400 dpi و نیز اسکن انعکاسی عکس با رزولوشن 4800 dpi می‌باشد. مقدار تراکم اپتیکی 4 نیاز عکاسان حرفه ای را تامین نموده و جزئیات را در تاریکترین سایه‌ها بازیابی می‌کند. یک پوشش ضد انعکاس بر روی لنزها نشانده شده که انعکاس و سایه اندازی را حذف می کند. ضمنا با استفاده از یک آینه با انعکاس بالا کیفیت رسیدن نور اسکن شده به سنسور بهبود می‌یابد و لذا اسکن با سرعت بالاتر امکان‌پذیر شده است. این اسکنر قابلیت اسکن تمام انواع فیلم با سایزهایی تا 8*10 اینچ را دارا می باشد و با 4 ست نگهدارنده فیلم تجهیز شده است. این اسکنر با USB 2.0 یا Firewire به کامپیوتر متصل شده تا بالاترین سرعت انتقال داده ها را داشته باشد.

بهترین پرینتر قطع کوچک: Panasonic KX-PX1/PX10
پرینترهای قطع کوچک به سرعت در حال معرفی به عنوان بهترین همراه دوربین‌های دیجیتال هستند. قابل حمل بودن آنها کاربران را قادر می سازد تا براحتی هر جا که هستند عکسهایشان را پرینت بگیرند. پاناسونیک به عنوان نقطه همگرایی تصویر سازی دیجیتال و HDTV معرفی شده و اولین پرینتر عکس کوچک دنیا با نسبت 16:9 را عرضه نموده است. سری KX-PX1/PX10 پاناسونیک پرینتهایی با کیفیت عالی تولید می کنند که با بهترین سیستمهای هالید سیلور رقابت نموده و دارای قیافه‌ای شکیل و جمع و جور است. به علاوه، بواسطه فرآیند جدید پوشش دهی در این پرینتر، پرینتها تا 100 سال کیفیت اولیه خود را حفظ خواهند نمود.

بهترین پرینتر چندکاره A4: اپسون Epson Stylus Photo RX640
پرینتر Epson Stylus Photo RX640 ترکیبی از یک پرینتر با کیفیت عکس و یک اسکنر 3200 dpi همراه با یونیت سرخود ترانسپرنسی است. عملیات اسکن با استفاده از تکنولوژی Easy Photo Fix اپسون که بصورت خودکار رنگ عکسها و فیلمهای رنگ و رو رفته را اصلاح میکند، بهبود یافته است. Easy Photo Fix همچنین دارای یک عملکرد حذف گرد وغبار و خراشیدگی برای اسکن‌های نگاتیو و پوزیتیو است. برای اینکه عملیات پرینت از همیشه ساده‌تر باشد، تکنولوژی PhotoEnhance اپسون بصورت خودکار نوع تصویر را تشخیص داده و روشنایی و کنتراست آن را درحد مناسب تنظیم می کند. مانیتور LCD با کیفیت 2.5 اینچی این پرینتر نیز پرینت مستقیم عکس از کارتهای حافظه و دوربینهای دارای قابلیت PictBridge را تسهیل می نماید.

بهترین پرینتر سایز A3:اچ پی HP Photosmart Pro B9180
HP Photosmart Pro B9180 یک پرینتر عکس سایز A3 است که برای عکاسان حرفه‌ای طراحی شده است. با 8 جوهر رنگی HP Vivera این پرینتر دارای قابلیت پرینت بسیار بالایی است. چهار هد پرینت دو رنگ از نوع HP 70 با مشخصه 8448 نازل، دقت رنگی بهبود یافته و شارپنس بالا و نیز قرارگیری بجای قطرات را تضمین می نماید. بر اساس اظهار HP، بعضی از پزینتها قابلیت دوام تا 200 سال را خواهند داشت که یک رکورد جدید در عکاسی به حساب می‌آید. یک پلاگین برای فتوشاپ بنام HP Pro print و پروفایلهای ICC مربوطه در نرم افزار پرینتر کیفیت رنگی قابل پیش بینی و دقیق را برای کاربر فراهم می‌آورد. یک نرم افزار پردازش گر خاص تصاویر بیتی RIP برای مدیریت حرفه‌ای رنگ نیز به عنوان یک انتخاب اضافی در نظر گرفته شده است.

بهترین پرینتر سایز بزرگ: Canon imagePROGRAPH iPF5000
پرینتر Canon's imagePROGRAF iPF5000 یک پرینتر جوهر افشان سایز بزرگ است که برای تولید پرینتهای حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. این پرینتر گستره انتخابی وسیعی از انواع کاغذ ها و کیفیت تصاویر عالی را با استفاده از مجموعه جوهر 12 رنگی جدید کانن بنام Lucia pigment ink فراهم نموده است. این پرینتر برای ارائه سرعت پرینت بالاتر برای هر رنگ 2560 نازل تعبیه نموده، دارای رزولوشن 2400x1200 dpi است و اندازه قطرات جوهر آن حدود 4 پیکولیتر می باشد.

بهترین کاغذ مستقل پرینتر جوهر افشان: Innova Art FibaPrint Gloss
در حالی که پرینت‌های جوهر افشان عکسهای رنگی به کیفیت پرینت‌های عکس مرسوم هالید نقره رسیده یا حتی از آن عبور کرده است، ولی هنوز پرینت‌های جوهر افشان سیاه سفید در چالش قرار دارند. پرینتهای سیاه و سفید هالید نقره هنوز به نظر بسیاری دارای کیفیتی عالی هستند، اما ممکن است این وضعیت با معرفی کاغذ Innova Art FibaGloss تغییر نماید. با استفاده از این کاغذ با آخرین جوهرهای مات مشکی، این کاغذ بطور باورنکردنی DMax برابر با 2.7 را نشان داد که از کاغذهای فیبری هالید نقره بالا تر است. این پارامتر گرادیان بسیار هموار طیفهای خاکستری و سایه ای عمیق و غنی همراه با جزئیات بالا را امکان پذیر می سازد.

بهترین تکنولوژی پرینت: Epson UltraChrome K3(TM)
تکنولوژی جوهر Epson UltraChrome K3 به عنوان یک جهش در پرینت حرفه ای مطرح شده است. این تکنولوژی از 8 رنگدانه جدید بهره برده که کیفیت و دوام پرینتهای رنگی و سیاه و سفید را افزایش داده است. پرینترهای اپسون که از سیستم K3 استفاده می کنند می توانند از دو مدل جوهرمشکی استفاده نمایند: مشکی مخصوص عکس یا مشکی مات که با این کار امکان استفاده از انواع کاغذهای مختلف از کاغذهای ضد رنگ تا کاغذهای دارای بافتهای مختلف را امکان پذیر می سازد. جوهر اپسون UltraChrome K3 یک جوهر رنگدانه‌ای پوشیده شده با رزین است که دوام و عمر زیادی را برای پرینتها ایجاد می نماید و خواص آن اثرات دگرگونی شیمیایی پرینت را کاهش می دهد. برای پشتیبانی از این جوهرهای جالب اپسون محدوده وسیعی از پرینترهای UltraChrome K3 از سایز 13 تا 44 اینچ را عرضه نموده است.

بهترین پروژکتور عکس دیجیتال: Panasonic PT-P1SD
پروژکتور Panasonic PT-P1SD تمام پتانسیل لازم برای احیاء مجدد شبهای نمایش اسلاید قرن گذشته را دارا میباشد.سه فاصله نمایش مختلف و 7 جلوه حرفه‌ای شامل فید، وایپ، و نماهای اسپلیت تصویر مختلف از این جمله هستند. عکسهای جدید گرفته شده بر روی کارت حافظه SD را می توان مستقیما تماشا کرد، ضمن اینکه تصاویر عمودی را بصورت خودکار می‌چرخاند. این پروژکتور با سایزی فشرده و وزنی در حدود 1.3 کیلوگرم، براحتی در یک کیف قابل حمل و نقل است. نرم افزار Panasonic Image Creator می تواند فایلهای power point را به تصاویر Jpeg تبدیل نماید و با ذخیره آنها بر روی SD آنها را بدون نیاز به کامپیوتر با این پروژکتور نمایش داد. ضمنا برای اینکه هیچ دزدی از دزدیدن این پروژکتور لذت نبرد، چند کزینه ضد سرقت نظیر SD کارتهای کد شده یا پسورد ورود به سیستم برای این دستگاه تعبیه شده است.

بهترین وسیله ذخیره عکس: Lexar LockTight System
سیستم Lexar LockTight یک سیستم ایمنی مبتنی بر فلش کارت است که برای انتقال مطمئن عکسهای مهم و سری در نظر گرفته شده است. این سیستم به این معنی است که هنگاهی که یک کامپکت فلش به یک کاربر و دوربین خاص نسبت داده شد، به سادگی توسط دیگران قابل استفاده نیست. این سیستم از CF کارتهای Lexar LockTight به علاوه نرم افزاری برای ادمین های سیستم استفاده می نماید. دوربینهای جدید D200 و D2X تکنولوژی LockTight را برای بستن حلقه ایمنی از گرفتن عکس تا انتقال آن پشتیبانی می کند. این سیستم از تکنولوژی کد سازی 160 بیتی و الگوریتم SHA-1 که استانداردی تائید شده از جانب موسسه ملی استاندارد و تکنولوژی است استفاده می کند. Lexar LockTight نه تنها برای کاربردهای اقتصادی، بلکه برای مصارف عکاسی قضایی، دولتی و بیمه نیز مناسب می‌باشد.

بهترین پشتیبان ذخیره سازی: Jobo Giga Vu Pro evolution
JOBO GIGA Vu Pro evolution یک سیستم چند رسانه‌ای، ذخیره عکس و نمایش تصویر منحصر به فرد است. این آلبوم دیجیتال با کیفیت بالا همراه با دیسک سخت داخلی و یک شکاف حافظه برای کارتهای CF برای استفاده کنندگان دوربین دیجیتال که می خواهند وسیله‌ای پیشرفته تر برای ذخیره و نمایش عکس در اختیار داشته باشند طراحی شده است. JOBO GIGA Vu PRO evolution دارای عملکردهای حرفه‌ای نمایش عکس نظیر بازخوانی فایلهای RAW واقعی، ذخیره بسیار پر سرعت فایل تصاویر، و توانایی نمایش با رزولوشن بالای عکسها می‌باشد. با امکان انتخاب حجم ذخیره سازی تا 120 گیگابایت این وسیله جانبی فشرده دیجیتال یک نیاز واقعی برای عکاسان علاقمند و حرفه ای می‌باشد.

بهترین نرم افزار عکس: DxO Optics Pro 3.5
DxO Optics Pro 3.5 بصورت خودکار عکسهای DSLR ها یا کامپکت ها را اصلاح میکند. این نرم افزار مخصوص لنز دوربین ها همراه با 200 ماژول مختلف تهیه شده است. این نرم افزار با استفاده از هسته اصلی نرم افزار DxO Optics، تواناییهایی برای حذف خودکار لبه های رنگی ناخواسته در عکسهای دیجیتال اضافه نموده است. الگوریتم ضد موزائیک DxO Labs آرتیفکت‌ها را با حفظ انتخاب و تنظیمات سازندگان در مورد پرداخت رنگها حذف می کند. موتور DxO Raw نسخه کامل DxO Optics Pro را قادر به اصلاح تصاویر 16 بیتی نموده و در حالی که قابلیت اصلاح تصاویر را دارا می باشد، تصاویری با کیفیت بسیار بالا ایجاد میکند.

بهترین سیستم مدیریت رنگ: ColorVision PrintFIX Pro Suite
بسته Colorvision PrintFIX یک راه حل عملی مدیریت رنگ برای کاربران مکینتاش و ویندوز است. ترکیب نرم افزار و وسایل اندازه گیری امکان کالیبره نمودن و ایجاد پروفایل ICC را هم برای نمایشگرهای رنگ یو نیز پرینترهای RGB فراهم می آورد. رنگ سنج Spyder2 دارای قابلیت تطابق بین چند مانیتور و نیز اندازه گیری نور محیط و ایجاد بالانس بین نور استودیو و مانیتور با یکدیگر می باشد. Datacolor Spectrocolorimeter 1005 دارای اپتیک LED و اجزاء الکترونیکی جدیدی است که اندازه‌گیریهای سریعتر و دقیقتری را امکان‌پذیر می‌سازد. یک راهنمای مرحله به مرحله عکاس را در طی تمام فرآیند ایجاد پروفایل راهنمایی می‌کند و عکاس قادر به دستیابی به رنگهایی هماهنگ و سازگار در کل فرآیند کاری می باشد.

بهترین وسیله جانبی تصویر سازی: Pantone huey
Pantone با مشارکت GretagMacbeth یک سیستم ساده و مبتدی مدیریت رنگ را بر اساس تکنولوژی GretagMacbeth تولید نموده‌اند. Huey برای کالیبره نمودن و ایجاد پروفایل برای تمام انواع مانیتور طراحی شده و شامل یک رنگ سنج با قابلیت سنجش نور محیط می باشد. این وسیله فشرده و سبک وزن با مانیتورهای LCD، لپ تاپ و CRT و بدون نیاز کاربر به دانشی عمیق از مدیریت رنگ کار میکند. ضمنا Huey اولین وسیله مدیریت رنگ است که بصورت خودکار با تغییر شرایط نوری اتاق مانیتور را تنظیم میکند. Huey با قیمتی مناسب رنگی دقیقی بر روی صفحه نمایش ایجاد نموده و مهمتراینکه، زمینه استفاده از مدیریت رنگ را برای افراد غیر حرفه‌ای باز میکند.

بهترین ابتکار تصویرسازی: نمایش زنده Olympus E-330
الیمپوس شهرت خود به عنوان یک سازنده مبتکر را با تولید E-330 بار دیگر گوشزد نموده است. این دوربین اولین دوربین SLR است که دارای یک مانیتور قابل چرخش در پشت خود بوده و ضمنا دارای منظره یاب اپتیکی نیز هست. بواسطه تکنولوژی نمایش زنده الیمپوس، این مانیتور قادر به نمایش زوایای دید مختلف در شرایط مختلف عکاسی نظیر ماکرو، بالای سر یا در ارتفاع کمر بوده و عکاس راحتتر و به سادگی بیشتراز همیشه این کار را انجام میدهد.E-330 دارای سنسوری از نوع CMOS با رزولوشن 7.5 مگاپیکسل بوده و تصاویری شارپ، و با کیفیت مناسب تولید می‌کند. یکی از خصوصیات مهم این دوربین از بین دیگر خصوصیات جالب سازگاری آن با سری لنزهای چهار سوم است که در حال ازدیاد می‌باشند و اپتیک هایی با کیفیت هستند که برای عکاسی دیجیتال طراحی شده‌اند.

بهترین دوربین موبایل: Nokia N80
موبایل Nokia N80 بسیار بیشتر از یک دوربین موبایل است، در واقع یک دستگاه چند رسانه‌ای با عملکردهای عالی است. این موبایل دارای یک دوربین 3 مگاپیکسلی، با فلاش داخلی، زوم دیجیتال 20 برابر، پخش ویدئو و MP3 در یک قیافه شیک است. با روشن کردن موبایل، N80 آماده عکاسی است. با استفاده از یک mini SD با حجم 2GB می توان تا حدود 1000 عکس با بالاترین کیفیت گرفت. پرینت عکسهای گرفته شده نیز آسان است. می توانید عکسها را مستقیما از کارت SD بگیرید یا N80 را با استفاده از PictBridge یا Bluetooth به پرینترتان متصل نمایید. قابلیت WiFi نیز امکان ارسال تصاویر به هر تلویزیون یا کامپیوتر دارای این قابلیت را فراهم نموده، ضمن اینکه می توانید تصاویر را در خود موبایل ادیت کرده و به آن متن اضافه نموده یا افکتهایی بر آن اعمال کنید.

بهترین طراحی: کیف‌های Kata
فلسفه طراحی Kata درمورد هر محصولی که تولید می کند ساده است. بجای اینکه یک مدل موجود را بهبود ببخشد، از ابتدا شروع می کند و مدلی کاملا جدید را خلق می کند. موفقیت آنها بر اساس اطلاعات وسیع بنیان گذاران شرکت از محصولات نظامی و توانایی آنها برای کار با مواد بالستیک، کامپوزیتها، پلیمرهای فومی و پارچه‌های مخصوص کاربردهای شرایط سخت است. بقیه دیگر محصولاتشان از جلیقه‌های جنگی تا کیفهای عکاسی، همراه با راحتی کاربر، دوام و محافظت کامل است. تفکر پشت محصولات عکاسی Kata و استاندارد بالای مهندسی آنها، استاندارد جدیدی را برای کیف‌های عکاسی پدید آورده است.

بهترین طراحی مانیتور عکاسی : NEC spectraview 2180 LED
این مانیتور دارای نور پشت با LED های قرمز، آبی و سبز، نور سفید را با فضای رنگی کم و بیش معادل با فضای کاری استاندارد ایجاد می کند. این بدان معنی است که تمام رنگهای تصویر بصورتی طبیعی پرداخت خواهند شد. این مانیتور می‌تواند دمای رنگی را بدون هیچگونه فیلتری با استفاده از منبع نوری پشت LCD تغییر دهد، بنابر این در دمای رنگی کاری صفحه تغییر ناچیزی وجود خواهد داشت و روشنایی یا کنتراست صفحه از بین نخواهد رفت. یکی دیگر از مزایای این LED ها که در تمام پشت صفحه گسترده شده اند، این است که در طی زمان تغییر اندکی خواهند داشت و بنابر این، خروجی پایدارتر و قابل اطمینان‌تری را ارئه می دهند. این مشخصات این مانیتور را از رقبایش متمایز می سازد و یک وسیله قابل اعتماد برای روند کاری استوار عکاسی را پدید می‌آورد.
ماخذ: www.akkasee.com

نظرات 1 + ارسال نظر
آدینه بوک سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:35 http://www.adinehbook.com

بازاریابی اینترنتی ... هر کلیک 80 ریال ... به ما سر بزنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد